Een meta-tag is een verzamelnaam voor beschrijvende informatie over de content op je webpagina, die niet direct zichtbaar is voor de bezoeker van jouw pagina. Meta-tags zijn het meest bekend vanwege hun gebruik door zoekmachines zoals Google. De bekendste meta-tags zijn die voor het benoemen van een titel, het toevoegen van zoekwoorden (keywords) en een omschrijving (description) aan de pagina. Maar hoe belangrijk zijn deze meta-tags nog?
De meest relevante meta-tags
Er zijn dus 3 meta-tags het meest relevant voor je website:
Meta Title:
Deze meta-tag geeft je de pagina een naam, die bovenaan in de browser staat en vindbaar is door zoekmachines. Het is belangrijk dat je in een paar woorden duidelijk aangeeft waar de pagina over gaat. De meta-tag is een onmisbaar element om de vindbaarheid van je pagina in zoekmachines te optimaliseren. Zorg er dus altijd voor dat je de juiste titel kiest, want zo bereik je een hoge score in een zoekmachine zoals Google.
Meta Keywords:
In deze meta-tag geef je in trefwoorden aan waar de pagina over gaat. Geef in woorden, gescheiden door komma’s, duidelijk aan welke content je op deze pagina kunt vinden. Voor deze pagina zou dat bijvoorbeeld zijn: description, zoekmachines, titel, metatags, title, keywords, trefwoorden, omschrijving. Dit zijn dus de zoekwoorden waarmee de pagina gevonden dient te worden.
Description:
In deze meta-tag omschrijf je de pagina in maximaal 155 woorden. De zoekmachines gebruiken deze tag voor de introductietekst in hun resultatenoverzicht. Geef hier duidelijk en op een leesbare manier aan waar de pagina over gaat. Deze tag kan ook helpen om je plaats in de zoekmachines te verbeteren. Ook hier is het belangrijk dat deze tekst overeenkomt met de inhoud van de pagina. Hoewel de invloed van deze tags de laatste jaren afneemt, kan het zeker geen kwaad om ze te gebruiken.
Heb je er zelf niet zoveel verstand van en wil je graag beter vindbaar zijn? Neem dan contact op met onze specialisten van Contentmanagen.nl!