Social Media & SEO:
Samen sterker!

Versterkt het gebruik van social media je SEO-resultaten? Dit is een oneindige discussie en er is helaas nog steeds onduidelijkheid over. Wat wél duidelijk is, is dat het gebruik van social media je online zichtbaarheid vergroot. Of je nou een bedrijfspagina, persoonlijk blog of informatieve site hebt: het is belangrijk om zowel met je website als je social media zichtbaar te zijn. Maar waar begin je?


Koppel een social media account aan je website

Zorg allereerst dat je een goed werkende site hebt waar je voor jouw doelgroep relevante content op kunt plaatsen. De volgende stap is om minstens één social media account te koppelen aan je website. Hierbij is het belangrijk dat je kiest voor een social media platform waarop jouw doelgroep actief is. LinkedIn is het belangrijkste voor de zakelijke markt. Ook wij van Contentmanagen.nl maken gebruik van onze LinkedIn pagina waarop we belangrijke content gerelateerde artikelen plaatsen.

Like en Link

Facebook was het eerste social media platform dat de optie bood om webcontent te liken en te delen. Tegenwoordig zie je deze optie terug bij meerdere social media kanalen. Zoekmachines benutten deze informatie bij het beoordelen van webpagina’s. Hoe vaker content op een webpagina geliked of gedeeld is, hoe belangrijker zoekmachines deze content zien en hoe hoger ze deze waarderen. Wees er ook van bewust dat je geplaatste social berichten daarom de juiste link naar je artikel of website moeten bevatten.

Zo maak je ook meer kans om vermeld te worden in andere blogs of websites en komen er niet alleen mensen die jouw bedrijf en product al kennen naar je website, maar ook juist diegenen die nog nooit in aanraking zijn geweest met jouw merk. En dat wil je!

Creëer content en blijf in contact

Daarnaast is het van belang dat je interactie hebt met je community en volgers. Zorg dat je een band met ze opbouwt en ze daadwerkelijk boeit met je content, zodat je volgers je artikelen zullen delen en je meer zichtbaarheid krijgt wat weer bijdraagt aan je SEO resultaten. Het aanmaken van een social media account is gemakkelijk, echter is het bijhouden van de website wat tijdrovender want goed geschreven SEO-content zorgt voor een betere zichtbaarheid in de zoekresultaten. Hoe je een goede SEO-tekst schrijft, lees je in dit artikel.

Mocht je verder nog hulp nodig hebben bij het implementeren van social media, neem gerust contact op met team Contentmanagen.nl!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Contentmanager Sevil
Sevil | Contentmanager
social media


Verder lezen?

Deze artikelen vind je misschien ook interessant:

Influencer marketing: wat is het en hoe zet je het in voor je bedrijf?

Er zijn verschillende vormen van marketing die je kunt inzetten om je doelgroep te bereiken en tot actie aan te zetten, maar de meest voorkomende vorm is momenteel influencer marketing. Influencer marketing heeft zich ontwikkeld tot essentieel onderdeel van de marketingstrategie van veel bedrijven. Maar wat is influencer marketing nu precies en hoe zet je het in?

Lees verder »
sitemap

Wat is een sitemap en hoe maak je deze?

Een sitemap kun je in feite zien als de inhoudsopgave bij een boek. Het is namelijk een pagina waarin links naar alle pagina’s van de website staan. Meestal zijn deze gesorteerd op onderwerp of relevantie. De sitemap is dan ook een handig hulpmiddel voor zowel zoekmachines als bezoekers om bepaalde pagina’s te vinden op je website.

Lees verder »