Hoe maak je een effectieve landingspagina?
3 belangrijke voorwaarden

Een landingspagina is een pagina met detail-content over een dienst of product, met een specifiek doel: informeren, activeren of converteren. Het wordt veel gebruikt, maar waar moet zo’n landingspagina nu aan voldoen? We geven je 3 voorwaarden waar een effectieve landingspagina aan moet voldoen.

1. Voldoe aan de verwachting

Niets is irritanter dan op een pagina landen die niet de content bevat die je zoekt. Je leidt jouw doelgroep juist naar deze speciaal ontwikkelde pagina om ervoor te zorgen dat hij precies die informatie vindt die hij verwacht, als hij heeft geklikt op een boodschap uit een van jouw online kanalen. Daardoor voldoe je exact aan de verwachting van de gebruiker en maak je meer kans om je doel te bereiken.

2. Hou de structuur simpel en kort

Een goede landingspagina zoomt in op dat ene deel van je product of dienst waar je de aandacht op wil richten. Hij is dus anders van structuur dan de webpagina, waarop de content vaak uitgebreider staat omschreven. Maak je content to the point en check of de deze ook voldoet aan de boodschap die je in je online kanalen communiceert.

3. Maak het Social Proof

Een landingspagina wordt vaak ingezet als overtuigingsmiddel. Dat noemen we ‘social proof’. Gebruik dan ook reviews of quotes waarin je product of dienst is besproken. Dit vergroot het vertrouwen bij potentiële klanten.

Last but not least: meet de effectiviteit van je pagina. Via Google Analytics of Hotjar kun je de traffic en activiteit meten van je pagina.

Heb je hulp nodig bij het opzetten van een effectieve landingspagina? Contentmanagen.nl kan je helpen.
Neem vrijblijvend contact met ons op, of chat direct met één van onze contentmanagers via het chat icoon rechtsonder in deze pagina.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Contentmanager Glenn
Glenn | Contentmanager
you are here


Verder lezen?

Deze artikelen vind je misschien ook interessant:

chatbot

Aan de slag met de chatbot

Je hebt goed onderzoek gedaan naar de toegevoegde waarde van chatbots voor jouw bedrijf en hebt de beslissing genomen om een chatbot te implementeren. Maar de vraag is: hoe ga je deze ontwikkelen en wat zijn de aandachtspunten? In deze blogpost nemen we je hierin mee.

Lees verder »
chat

Chatbot: To do or not to do?

We kunnen inmiddels niet meer om chatbots heen. Technologie ontwikkelt zich in rap tempo en chatbots zijn van grote waarde voor menig organisatie. Twijfel jij nog of je een chatbot moet implementeren? In dit artikel delen we handige informatie en tips.

Lees verder »