Je hebt een mooie foto gemaakt voor op je social media kanaal en je verwacht hiermee meer engagement met je volgers te hebben. In een eerder artikel schreven we al over het belang van beeld, maar je volgers zijn ook benieuwd naar de uitleg of gedachte erachter. In dit artikel delen we tips voor het schrijven van een pakkende caption.
Neem je tijd
Een goede caption bedenken doe je niet zomaar. Neem er rustig de tijd voor. Kom je er niet uit of ben je niet tevreden, wacht dan nog even met posten, en overdenk je caption nog een keertje voordat je hem plaatst. Laat je inspireren door soortgelijke berichten of vraag mensen om je heen om hun mening.
Belangrijkste info eerst
De eerste regels van je caption moeten triggeren en zo sterk zijn dat jouw volgers door willen lezen of willen klikken op je bijdrage. Lees je caption na: word jij als lezer zelf getriggerd om verder te lezen?
Call to actions
Call to actions zijn er om actie uit te lokken bij je doelgroep, maar dit hoeft niet altijd te leiden tot een conversie. Interactie en betrokkenheid zijn namelijk ook waardevolle doelstellingen. De CTA’s kun je overal in je caption gebruiken, als je ze maar gebruikt! Denk hierbij aan het aansporen tot het klikken op je link in bio of het vragen om een mening in de comments. Heel belangrijk: reageer op vragen of andere interacties van je volgers. Daarmee laat je zien dat je hun mening waardeert!
#Hashtags
Met hashtags bereik je een groter publiek. Hierdoor kunnen je social posts meer likes en reacties krijgen, waardoor je aantal volgers toeneemt en jouw pagina bekender wordt. Het is dus belangrijk om bij elk bericht een paar interessante en relevante hashtags te plaatsen.
Storytelling
Gebruik je caption niet alleen om te triggeren, maar ook om meer de diepte in te gaan. Een foto vertelt natuurlijk al veel, maar je caption maakt het compleet. Schrijf bijvoorbeeld bij een foto van je nieuwe werkgever hoe je het bij je vorige werkgever hebt gehad en wat voor uitdaging je in je nieuwe baan aangaat.
Pakkende captions brengen je content dus absoluut naar een hoger niveau. Het is dé manier om engagement te verhogen en conversie te stimuleren. Mocht je hulp nodig hebben, neem dan gerust via de mail contact met ons op of chat direct met een van onze medewerkers via het chat icoontje rechtsonder in deze pagina.